سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته بیست و هفتم بارداری

شما هفته  بیست و ششم بارداری را هم پشت یر گذاشتید حال میرویم به هفته جدیدماندر هفته بیست و هفتم بارداری تمام سیستم های موجود در بدن به طور کامل در حال شکل گیری هستند، اما مغز همچنان توسعه می یابد. در هفته بیست و هفتم بارداری کودک همچنان در مایع آمنیوتیک باقی می ماند قرمز و چروکیده می شود. تمام اعضای آن به طور طبیعی عمل می کنند و بنابراین کودک قادر به زنده ماندن است.

بسیاری از ما از کلسترول می ترسیم. این برای سلامتی ما بد است، اما در واقع برای یک زن باردار مناسب است. کلسترول وضعیت جفتی را حفظ می کند و کمک می کند تا هورمون هایی را برای غدد پستان ایجاد کند. البته، در دوران بارداری وزن (حدود 10 کیلوگرم) را افزایش می دهید، اما این وزن همراه با مایعات آمنیوتیک می افتد.

 

 

بنابراین اگر شما تقریبا 10 کیلوگرم یا کمی بیشتر به دست آورید، آن را عادی و رژیم های سختگیرانه را رعایت کنید: آنها می توانند سلامت شما و سلامت کودک را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.

هفته بیست و هفتم بارداری پایان سه ماهه ی دوم می باشد. این برای کودک شما بلند مدت است: و رشد جنین از اندام های او تقریبا به پایان رسیده است. قبل از اینکه شما نهایت دیدار با نوزاد شما را ترک کنید، زمان کمی وجود دارد.

در هفته بیست و هفتم بارداریچه اتفاقی افتاده است؟

کودک در طول این دوره فعالانه رشد می کند: وزن آن به 900 تا 1000 گرم می رسد، ارتفاع آن به 36 سانتی متر می رسد، مغز و سیستم عصبی آن همچنان ادامه دارد. چرا کودک رشد می کند؟ به دلیل هورمون سواتاتروپین.

 

تمام سیستم های دیگر بدن کودک (از جمله اندوکرین و پانکراس) همچنان رشد و توسعه می یابند. توانایی های ذهنی کودک نیز به علت هورمون هایی که مسئول تولید کلسیم می باشند، پیشرفت می کنند.همه این فرآیندها باعث تشکیل هورمونهای کودک (و شروع به استفاده از آنها) می شوند. در طول این مرحله، کودک از استفاده از هورمونهای مادر خود متوقف می شود و بر وضعیت او تأثیر می گذارد، زیرا او هر روز بهتر می شود.

 

هنگامی که زمان تولد می آید، کودک مقدار کافی از سورفاکتانت را دارد. اگرچه بعضی از شرایطی که کودک نمی تواند نفس بکشد، نیاز به کمک یک دستگاه خاص برای تنفس وجود دارد. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که تولد زودرس است. اما از هفته بیست و هفتم بارداری نوزاد ممکن است حتی از تولد زود هنگام زنده بماند در صورت نیاز به کمک نیاز دارد: او سپس در یک انکوباتور ویژه قرار داده خواهد شد.

جنین اکنون بیشتر شبیه انسان واقعی است: دارای ، ناخن و مو است و چشم هایش باز هستند. این کودک چربی بیشتری دریافت می کند و پوست آن ملتهب می شود (هرچند که به دلیل مایع آمنیوتیک هنوز هم چروکیده می شود).

 

کودک در رحم مادر خود زندگی و رژیم خود را دارد: خواب است، بازی می کند، حرکت می کند، خود را می بیند، می داند که چگونه از دست برود و انگشت خود را بکشد همانطور که می بینید، مثل یک نوزاد واقعی رفتار می کند.

 

این می تواند آزادانه چشم خود را باز و بسته شود، به دنبال نور قابل مشاهده از طریق شکم است. کودک حتی تمرین می کند: در حالی که می تواند این کار را انجام دهد، چرخش می کند، به شما ضربه می زند، زیرا هنوز جایی برای حرکت دارد. این از آن لذت می برد و احساسات خود را به این طریق بیان می کند.

شکم و رحم در هفته بیست و هفتم بارداری

شکم و رحم در هفته بیست و هفتم بارداری

رحم 5-7 سانتی متر بالای ناف در هفته بیست و هفتم بارداریاست. وزن آن به طور قابل توجهی افزایش می یابد و رحم بیشتر قابل تشخیص می شود. به همین دلیل زن بیشتر رنج می برد: سخت است که او موقعیت مکانی راحت بگذارد.رحم می تواند رگها را فشار دهد، تا حدی جریان خون را مسدود می کند و بنابراین شما می توانید احساس بدی کنید، اگر این را احساس کنید، از خوابیدن در پشت و عبور از پاها خود اجتناب کنید.

 

شکم در این مرحله از بارداری بسیار قابل مشاهده است. اما چون شکم رشد می کند، مشکلات شما نیز بزرگتر می شود: بی خوابی، سوزش سر دل و تنگی نفس می تواند در این مرحله شما را ناراحت کند و بارداری را به یک کابوس تبدیل کند. مشاوره با پزشک می تواند به شما کمک کند.

در دوران بارداری شما ممکن است از اسهال و یبوست رنج می برید، اندام های داخلی خود را می توان تا حد زیادی فشار داده و حتی کوچکترین ضربه کودک می تواند باعث درد شما شود.

 

همه اینها بر سلامت روان مادر آینده نیز تأثیر میگذارد: در طول این دوره میتواند به شدت تحت فشار و تحریک قرار گیرد. گاهی اوقات رژیم او می تواند ناکام بماند و باید مجددا عادی شود. مادر آینده نیز می تواند از رژیم مختلف کودکش رنج ببرد: برای مثال، زمانی که او می خواهد بخوابد، اما کودک لگد می زند. در آن صورت شما باید با کودک صحبت کنید، برای آواز خواندن او، بپردازید زن باردار باید به یاد داشته باشید که او یک مادر است و باید به فرزندش کمک کند.

پوست بر روی شکم کشش و خارش دارد: طبیعی است، اما اگر بیش از حد خارش باشد، باید دکتر را ببینید و آزمایش کنید. اگر شکم شما سخت تر شود، باید پزشک را نیز ببینید.

 

علائم  بارداری در هفته بیست و هفتم بارداری

• درد پشت و کمر درد؛ 
• تنگی نفس؛ 
• سوزش سر دل؛ 
• خستگی فیزیکی و ذهنی؛ 
• تورم انگشتان، مچ پا یا چهره؛ 
• مشکل خواب؛ 
• هموروئید

سونوگرافی در هفته بیست و هفتم بارداری

سونوگرافی در هفته بیست و هفتم بارداری

معمولا سونوگرافی سه بار در طول بارداری انجام می شود: در هفته 12، در هفته 22 و در هفته های 30-32? اما گاهی اوقات پزشک میتواند سونوگرافی را در هفته بیست و هفتم بارداری نیز تجویز کند: به عنوان مثال، اگر مادر بیمار بود، اگر بارداری به خوبی نباشد یا اگر پزشک فکر کند چیزی اشتباه است. نگران نباشید: همیشه بهتر است دوباره چک کنید و اطمینان حاصل کنید که کودک شما درست است.

 

سونوگرافی درهفته بیست و هفتم بارداری عملا شبیه به یک هفته ی 22 است: پزشک ارگان های کودک، موقعیت خود را اندازه گیری می کند، قد و وزن تقریبی آن را اندازه گیری می کند.

او همچنین به ضربان قلب و تنفس کودک گوش می دهد، فعالیتش را نظارت می کند و تمام داده ها را به مدارک پزشکی منتقل می کند، همچنین ذکر وضعیت جفت و مایع آمنیوتیک، اندازه و خصوصیات رحم است. تمام این اطلاعات به پزشکان کمک می کند تا ببینند که بارداری چگونه انجام می شود و بیشتر به زایمان آماده می شود.

 

سونوگرافی نیز کمک می کند تا دریابیم که آیا جنسیت کودک تغییر کرده یا نه. گاهی اوقات دشوار است که جنسیت دقیق کودک را پیش از آن پیدا کنید: دکتر نمیتواند آن را به روشنی ببیند یا مطمئن نیست. اما او آماده پاسخ دادن به این سوال برای هفته بیست و هفتم بارداری خواهد بود. علاوه بر این، پدر و مادر آینده خوشحال خواهند شد که یک بار دیگر کودک خود.

 

در طول هفته بیست و هفتم بارداری، زن میتواند از انقباضات آموزشی در حال حاضر تجربیات را تجربه کند: این بدین معنی است که بدن او را به زایمان آینده آماده میکند. این انقباضات برای چند ثانیه طول می کشد، به همین دلیل برخی از زنان حتی نمی دانند که چه اتفاقی می افتد. اما چنین انقباضی همچنین می تواند مشکلات زیادی را برای دیگر زنان ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر بعد از آنها ترشح قرمز دارید، بلافاصله با دکتر خودتماس بگیرید.

 

یبوست و استفراغ باعث ایجاد درد نیز می شود (هر چند قوی نیست)، اما هر زن می تواند به درستی آن را تشخیص دهد. اگر از درد در رکتوم رنج می برید ممکن است که هموروئید داشته باشید. نگران نباشید: همه چیزهایی که در این مورد باید انجام دهید این است که به سادگی از دکتر خود بیاموزید که برای تغذیه صحیح شما برنامه ریزی می کند.

 

افزایش وزن می تواند باعث درد پشت و پا شود. برای اجتناب از این، سعی نکنید بیش از حد شستشو دهید، کفش های راحت بپوشید، از حمل مواد سنگین و ایستادن زیاد جلوگیری کنید.

گرفتگی ها می تواند کمبود کلسیم را در بدن زن نشان دهد. برای جلوگیری از گرفتگی های عصبی، شما باید بیشتر غذاهای غنی از کلسیم مصرف کنید. درد در ناحیه شکمی و کمر درد می تواند نشانه ای از بیماری های سیستم ادراری باشد. اگر درد همراه با تب و سوزش در ناحیه تناسلی باشد، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

در طول سه ماهه سوم، بدن زن به طور مداوم به زایمان آینده آماده می شود. حتی بافت استخوانی، می تواند راحت تر باشد تا جنین را از طریق کانال تولد به حرکت درآورد. در طول این روند ممکن است درد در ناحیه گوش و لگن احساس شود. اما تمام درد ها به زودی برطرف خواهد شد. همه شما باید آن را انجام دهید سعی کنید آن را آسان کنید.

 

پیشنهاد ما:دانلود فایل صوتی:ناگفته های خطرات دوران بارداری

 

آیا تخلیه در هفته بیست و هفتم بارداریخطرناک است یا نه؟

آیا تخلیه در هفته بیست و هفتم بارداریخطرناک است یا نه؟

ترشحات در هفته بیست و هفتم بارداری همانند کسانی است که در 26هفته هستند: آنها نیمه شفاف و نیمه جامد هستند. اگر این نوع ترشحات را دارید، می توانید راحت باشید.

 

اما اگر رنگ آنها عجیب باشد (به عنوان مثال، آنها قهوه ای، قرمز و یا حتی رنگ گلوله) و یا آنها بوی بد (مانند گوشت فاسد یا ماهی)، به نظر می رسد که شما عفونت تناسلی دارید. اگر خونریزی دارید، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید: این می تواند نشانه جدایی جفتی باشد که می تواند منجر به زایمان زودهنگام شود.

اگر چه در دوران بارداری تقریبا غیرممکن است که بیماریهای مقعدی را دریافت کنید، ممکن است از ابتلا به کاندیدیازیس و ریزش مو زیاد باشد. نگران نباشید: این بیماری ها آسان و سریع برای درمان هستند. اما شما باید آنها را در اسرع وقت درمان کنید زیرا ممکن است تورم بر کانال تولد و نوزاد در طول زایمان تاثیر بگذارد.

 

اگر ترشحات شما ضخیم، شبیه به پنیر باشد، شما همچنین باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. ترشحات بیش از حد نازک و آبدار می تواند مایع آمنیوتیک باشد که فقط شروع به جریان بسیار سریع می کند.

 

 رابطه جنسی در هفته بیست و هفتم بارداری

رابطه جنسی درهفته بیست و هفتم بارداری برای شما و کودک بی ضرر است. اما شما باید ابتدا با دکتر خود مشورت کنید این روند برای مادر و پدر خوب است. علاوه بر این، مادر بسیاری از احساسات جدید را تجربه خواهد کرد.

با این حال، زن باردار که رابطه جنسی دارد، باید برخی از قوانین را به یاد داشته باشد. سعی کنید از جنس خشن و عمیق اجتناب کنید و در مورد شکم خود را فراموش نکنید: لازم است موقعیت راحت تر را برای اجتناب از عوارض انتخاب کنید.

 

برخی از زنان در دوران بارداری مجاز به داشتن رابطه جنسی نیستند، اما رحم را افزایش می دهد که می تواند باعث زایمان زودهنگام شود. این زنان نباید خارج شوند زیرا ممکن است منجر به انقباض رحم شود. در صورتی که این اتفاق می افتد، شما باید با دکتر خود تماس بگیرید و بقای خود را حفظ کنید.

تست ها در  هفته بیست و هفتم بارداری

 

به طور معمول، زن باردار به طب سنتی متخصص زنان می رود. پزشک شما باید شکم، وزن و فشار خون خود را اندازه گیری کرده و همچنین ضربان قلب نوزاد را بررسی کنید. اگر مشکلی نداشته باشید، باید تمام این روش ها را یک بار در دو هفته انجام دهید، اما اگر در مورد هر چیزی نگران هستید، قبل از آن با پزشک مشورت کنید.

آزمایشها باید براساس برنامه انجام شود، ترجیحا قبل از بازدید از دکتر شما. مجموعه ای از آزمایشات شامل آزمون قند خون، آزمایش برای حضور پروتئین در ادرار، آزمایش برای لکوسسیت ها و سطوح اریتروسیت ها را اماده کنید.

 

سطح کلسترول شما در هفته بیست و هفتم بارداری نسبتا افزایش می یابد، اما نگران نباشید: هورمون های خاصی برای تولید شیر بیشتر در پستان به دلیل کلسترول تولید می شوند. کلسترول در این دوره به سادگی ضروری است اما باید در محدوده مشخصی باقی بماند.

 

اگر شروع به بروز تورم شدید در بدن خود کنید، از استفراغ گاه به گاه یا فشار خون بالا رنج می برید، این می تواند نشانه های پره اکلامپسی باشد. این بیماری باید کنترل شود زیرا آن را تحت تاثیر قرار می دهد organs دیگر در بدن شما، اما نگران نباشید: می توان آن را درمان کرد.

سلامت مادر آینده در هفته بیست و هفتم بارداری

هنگام حمل یک کودک، بعضی از زنان می خواهند زودتر زایمان کنند. آنها از افزایش وزن، استفراغ، سوزش سر دل، یبوست خسته می شوند. همه این مشکلات به سادگی اجازه نمی دهد یک زن به طور طبیعی زندگی کند. حتی در شب زن نمیتواند بخوابد، ، او نمیتواند خودش را راحت کند؛ او چندین بار در شب به توالت برود.

 

به دلیل اضافه وزن، زن در هنگام پیاده روی به سرعت خسته می شود. همه این عوامل شروع به تحریک او می کنند و بدون هیچ دلیلی فریاد می کشند، او حتی از نظر روان شناختی رنج می برد و به همین دلیل دستان، پاها و تمام بدن ممکن است در شب ظاهر شود. یک زن، که اکنون آرزوی آن را در اسرع وقت دارد، پس از تولد نوزاد، این وضعیت را از دست خواهد داد. علاوه بر این، روزهایی را که حامله بودید را به یاد خواهید آورد.

 

تغذیه شما باید سالم باشد و در آینده فرزندتان را به آن عادت دهید. احتیاج به استراحت زیاد داشته باشید، در جای خود ایستاده، نشستن نکنید، همیشه پشت خود را به جلو نگه دارید تا بارهای بالای ستون فقرات را از بین ببرید.

 

تغذیه در هفته بیست و هفتم بارداری

تغذیه در هفته بیست و هفتم بارداری

تغذیه در هفته بیست و هفتم بارداری همچنان ادامه دارد. شما باید همه چیز را طبیعی، تازه، تقویت کنید و مهمتر از همه، بخورید. محصولات باید غنی از کلسیم و پروتئین باشند که برای رشد کودک ضروری است. خوردن غذاهای سرشار از نشاسته، شیرین، چربی غنی، سرخ شده، دودی و تند.

 

صبحانه باید نور و غنی از کربوهیدرات باشد (فرنی بهترین انتخاب است) و ناهار باید شامل بسیاری از محصولات پروتئین باشد. در صورت پرخوری، ممکن است از حالت تهوع و سوزش سر دل رنج ببرید. با این حال، اغلب زنان باردار می خواهند حتی در شب بخورند و این خوب است. بهتر است که اشتها را با (ماست) یا سیب سبز تسویه کنید.

رژیم آشامیدنی نیز باید مورد توجه قرار گیرد: اگر بخواهید نوشیدن، و سپس نوشیدن، لازم است آب را بشویید و تشنگی را خنک کنید. به یاد داشته باشید که نوزاد شما نیاز به آب، و همچنین کلسیم و پروتئین دارد. پس از همه، 60? بدن انسان شامل آب می شود و این عرضه باید هر روز دوباره پر شود.

 

شما می توانید کمپوت های خانگی، میوه ها، ژله میوه و آب را بخورید. بهتر است از آب نوشیدنی خریداری شده خودداری کنید، زیرا ترکیبات آنها برای بدن شما ناسالم و سنگین است. کمپوت ها نباید شیرین باشند.

 

پیشنهاد مقاله:نقش و اهمیت تغذیه در دوران بارداری

 

افزایش وزن در هفته بیست و هفتم بارداری

اگر در دوران بارداری وزن زیادی کسب کنید، ممکن است در آینده به نتایج تراژیک منجر شود. شما باید وزن خود را به جای توجیه آن با این واقعیت که باردار هستید و می توانید هر کاری را انجام دهید کنترل کنید. متوسط زن می تواند حداکثر 8 کیلوگرم در طول هفته بیست و هفتم بارداری بارداری به دست آورد.

 

این شامل وزن رحمی، مایع آمنیوتیک، وزن سینه و البته وزن نوزاد شما می شود. اگر تمام این اجزا را دور ببرید، اضافه وزن شما به دست می آید. اگر شما متوجه شدید که بعد از همه شما وزن اضافی را به دست آورده اید، و شما نمیتوانید آن را توسط خودتان اداره کنید، با یک متخصص تماس بگیرید. دکتر به شما کمک خواهد کرد که تغذیه خود را به طور صحیح برنامه ریزی کنید، به طوری که شما و کودک شما گرسنه نخواهند شد.

 

خطرات در هفته بیست و هفتم بارداری

• بدن زن هر ثانیه و همچنین جریان خون را تغییر می دهد. این ممکن است ضربه بزنید که حتی در تابستان نیز احساس می شود. 
• شکم یک بار بسیار سنگین است که همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد: شما می توانید گرفتگی (به ویژه در شب) را تجربه کنید و به خاطر آن احساس خواب آلودگی کنید.

توصیه های زنان در هفته بیست و هفتم بارداری

• اگر از گرفتگی عضلات رنج می برید، لازم است ماساژ های پا را انجام دهید و یا دست ها و پاها را با آب سرد کنید. 
• اگر در دوران بارداری احساس خوبی داشته باشید، می توانید چیزهای مورد علاقه خود را انجام دهید، دوره هایی را که علاقه مند هستید و از کشور خود لذت ببرید. 
• مهم است که به تغذیه سالم بچسبید: به این ترتیب کودک شما از ابتدای زندگی خود به غذای سالم تبدیل خواهد شد. 
• فعالیت های جسمی مانند یوگا و تمرینات درمانی بسیار مفید خواهد بود، اگر هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد. 
• تمام عادت های بد خود را ترک کنید: سیگار نکشید، نوشیدنی نکنید و یا مواد مخدر مصرف کنید، زیرا این می تواند باعث آسیب های وحشتناک فرزند شما شود. 
• به یاد داشته باشید اگر احساس بدی کنید یا چیزی در بدن و با کودک شما اتفاق می افتد، بلافاصله با آمبولانس تماس بگیرید.

بارداری دوقلو در هفته بیست و هفتم بارداری

یک زن برای راه رفتن و نفس کشیدن در هفته بیست و هفتم بارداری دشوار است. دو بچه در یک شکم وجود دارد: وزن هر کودک حدود 1 کیلوگرم است، آنها فعال هستند و می توانند بار دو بار برای بدن یک زن باشند.

 

طبق آمار، اکثر حاملگی های چندگانه با زایمان زود پایان می یابند. یک زن باید به خودش گوش دهد و اگر احساس می کند خطر ابتلا به زایمان وجود دارد (به عنوان مثال، او از درد مکرر درد شکم رنج می برد)، او باید به بیمارستان برود، چرا که احتمال موفقیت زایمان در طول این مدت بسیار زیاد است. اگر شما خرافاتی نیستید، می توانید یک یک کالسکه و چیزهای دیگر برای فرزندان خود خریداری کنید. اگر نمیخواهید قبل از آن خریداری کنید، فهرستی از مواردی را که شما و نوزادان شما پس از زایمان نیاز دارید را تهیه کنید.